سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسانسور حمل بار

انواع مختلفی از سیستم های آسانسور وجود دارد که در ساختمان های مختلف نصب می شوند. یکی از این مدل آسانسورها آسانسور باربری می باشد. این آسانسورها برخلاف آسانسورهای مسافربری به صورت کاملا هدفمند نصب می شوند تا بتوانند فشار را بهتر تحمل کنند.

 

به طور کلی باید آسانسورهای باربری را به سه نوع اصلی طبقه بندی کنیم.کارسلینگ هیدرولیک

آسانسورهای کششی با اتاق ماشین

آسانسورهای کششی بدون ماشین آلات

هر کدام از این آسانسورها با یکدیگر متفاوت هستند. در ضمن این نمونه آسانسورها با آسانسورهای مسافربری متفاوت است. بیایید در مورد هر یک از مدل های آسانسور باربری اطلاعات کسب کنیم.آسانسور باربری چگونه کار می کند؟

آسانسورهای باربری به دلیل شرایط خاص کاربری که دارند کارکرد متفاوتی نسبت به آسانسورهای مسافربری دارند. دکل این سری از آسانسورها از قطعاتی ساخته شده است که تا ارتفاع 50 تا 200 متر امتداد دارد. سپس جرثقیل بر روی قوس آسانسور ثابت می شود تا ارتفاع آسانسور کم و زیاد شود.البته برخی از ساختمان هایی که ارتفاع کمی دارند، ابتدا لازم است قبل از نصب آسانسور بار، دکل را تعمیر کنند. اتاقک باید تا آخرین مرحله روی این سیستم آسانسور حفظ شود. به همین دلیل استفاده از فونداسیون در زیر محفظه و روی زمین ضروری است. کارسلینگ

 

ابعاد کف این پی ها به اندازه یک محفظه است در حالی که ارتفاع آنها 30 سانتی متر است. آسانسورهای کارگاهی معمولاً قادرند به راحتی بیش از 1000 کیلوگرم مواد را با سرعت 50 متر در دقیقه جابجا کنند.البته سرعت آسانسورهای کارگاهی برای حمل بار به نوع موتور و گیربکس استفاده شده در آن بستگی دارد. هرچه قدرت تجهیزات مورد استفاده در نصب آسانسور بیشتر باشد، مطمئناً سرعت آسانسور را افزایش می دهند.

 

یکی از بهترین آسانسورهای باربری آسانسور TCC می باشد. زیرا این مدل از آسانسورهای باربری در عین استفاده از انرژی و برق کمی از راندمان بالایی برخوردار هستند. آسانسورهای باربری TCC با ظرفیت 1500 کیلوگرم تا 2500 کیلوگرم طراحی و ساخته می شود.تفاوت آسانسور مسافری با آسانسور باری

این دو آسانسور عملکرد یکسانی دارند اما تفاوت های زیادی با هم دارند. یکی از مهم ترین تفاوت های آسانسور باربری با آسانسور مسافری، نوع کاربری آن است. همانطور که از نام آن پیداست از آسانسورهای باربری برای حمل بار استفاده می شود.در حالی که آسانسورهای مسافربری برای حمل مسافر مناسب هستند. استفاده از آسانسور فقط توسط اپراتور و افراد مجاز می باشد. زیرا تنها این افراد اجازه دسترسی به آسانسورها را برای پرکردن و تخلیه آن ها دارند.

 

در حالی که آسانسورهای مسافربری فقط برای جابجایی افراد هستند به جز اپراتورها و افراد خاص برای پرکردن و تخلیه. با این تفاسیر به خوبی تفاوت استفاده از آسانسور باربری و مسافربری را درک کردیم.سیستم آسانسور هیدرولیک چگونه است؟

بالابرهای هیدرولیک از جمله آسانسورهای باری هستند که توسط یک پیستون در پایین سیستم آسانسور پشتیبانی می شوند. این پیستون های نصب شده در آسانسور موتور را به سمت پیستون هل داده و باعث حرکت آن می شود.اساساً بالابرهای هیدرولیک برای ساختمان های کم ارتفاع استفاده می شود. ساختمان هایی با 8 طبقه و سرعت 200 فوت در دقیقه بهتر است از این نوع آسانسورهای باربری استفاده شود.

 

آسانسورهای هیدرولیک دارای قرقره هایی هستند که در پایین چاه آسانسور قرار دارند. این قرقره ها قادر به کنترل پیستون در هنگام فرود آسانسور هستند. حداکثر فاصله ارتفاع در نظر گرفته شده برای این نوع آسانسور باری تقریباً 60 فوت است.سیستم آسانسور کششی چگونه است؟

این آسانسورها توسط طناب هایی که به آن ها متصل است کشیده می شوند. این طناب ها به وسیله یک موتور الکتریکی متصل به چرخ به بالای چاه آسانسور هدایت می شوند. اصولا آسانسورهای کششی سرعت انتقال بالاتری نسبت به هیدرولیک دارند.

 

بالابرهای کششی دنده ای می توانند سرعت انتقال بار 500 فوت در دقیقه را داشته باشند. این ویژگی آنها را در بین آسانسورهای باربری خاص و محبوب می کند. پارس لیفت سپاهان